marți, 6 octombrie 2009

Fericirea


De multe ori ma intreb: Ce e fericirea? Care-i combinatia, care-i cifrul ce duce la starea asta minunata?

Cred...

...Deseori fericirea este de scurta durata, insa intensa. Noi oamenii, nu putem fii mult timp fericiti. Daca ‚perioada admisa’ se prelungeste, ne plictisim de ea, nu o mai apreciem, si fuge alungata.

E ca si cum am manca zilnic, vreme de saptamani intregi felul nostru preferat de mancare. Poate ca-n primele zile e savuros sa mananci fructe de mare...

...Fericirea poate sa vina si pe neasteptate... ca o exceptie. Se intampla sa am perioade lungi de nefericire, tristete, cu lucruri rele ce-mi certifica si legalizeaza starea in care ma aflu. Dupa care apare ‚Ea’, si-mi spun: Gata cu ghinionul, acum urmeaza si portia mea de bine!

Insa‚ Ea’ nu apare, nu pica din cer, sau nu este rodul unui proces energetic al planetelor.

De foarte putine ori ne surprinde singura... de prea putine ori ca sa avem o viata frumoasa.

...Adevarul este ca fericirea vine atunci cand e chemata, si infloreste atunci cand este observata. Trebuie sa muncesti, sa crezi, si sa o intretii pentru a exista in viata ta. ..Suna ca descrierea unei relatii!:)

In actuala etapa existentiala, sunt preocupata de cunoastere. Cunoasterea propriei persoane, cunoasterea prin experientele mele cu lumea exterioara. Cum as putea fii fericita daca nu cunosc ce anume ma face fericita? Cum as putea sa ma simt bine daca nu depun efortul sa atrag in viata mea lucrurile bune?

Atunci cand eram mica, ma facea fericita joaca: sotronul, elasticul, sau ascunselea cu prietena mea de veselie, Adelina. Imi faceam temele si mancam in graba ca sa pot iesi la gard si sa o strig: Adelina, hai in strada!

Asta ma facea fericita, si actionam in consecinta. Ce-ar fi fost daca as fi asteptat sa ma cheme doar ea sa vin la joaca? Ar fi fost mai putine momente de fericite! …Trist!

Ce am facut saptamana trecuta pentru MINE? Pentru a fii fericita?

Port un respect enorm pentru artistul Tudor Gherghe, si o iubire pentru muzica lui, pe care am descoperit-o, inca de mica.

De mai bine de 1 luna, de la anuntarea concertul, am stiut ca o sa merg.

N-am gresit reteta fericirii, mi-a iesit perfect! Am plans... de fericire! Am simtit cum sufletul mi-e invadat de un val cald, un val ce nu incape, si iese, exteriorizandu-se prin lacrimi in coltul ochilor si un zambet larg, permanent.

Timp de 2 ore mi-am hranit sufletul cu ce-i mai bun, am plans si am ras de fericire, am PRIMIT fara sa dau nimic la schimb.

Am iesit din sala un alt om, poate mai bun, pozitiv, si fericit.

Prietenul meu mi-a zis ca am ras toata noaptea in somn. Rasul meu l-a trezit, iar zambetul permanent l-a convins ca starea mea de fericire continua. Nu-mi amintesc toate visele, nu cunosc toate motivele reactiei mele, dar stiu sigur ca eram la bunica acasa, iar in locul strugurilor din vie erau agatate eugeniile atat de iubite in copilarie. Le-am vazut, m-au surprins, si am am inceput sa sar de bucurie.

P.S.: Iertati postul atat de lung, dar fericirea mea este neincapatoare!:)

TUDOR GHEORGHE-NICIODATA TOAMNA





4 comentarii:

  1. Era un anume fel de branza dupa care eram innebunita. Mancam putin si rar. Intr-o seara nu am mai rezistat si am mancat un kg dintr-o data.

    De atunci nu mai pot sa ma ating de branza aia.

    True story.
    Carmen

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea Carmen,
    Ti-ai batut joc de fericirea ta...
    Dar sunt sigura ca ai invatat ceva!
    Te pup si astept sa ma faci mereu fericita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Exact. Don't try this at home.


    fericirea e un lucru fragil si trebuie tratata cu mare atentie.

    RăspundețiȘtergere
  4. intre fericire si tristete
    atunci cand esti fericit trebuie sa ai grija ca e cineva care se uita la tine tot timpul .

    si cateodata fericirea poate fi fatala.

    primesti o lovitura care te trezeste la realitate , te scoate din starea de reverie si te aduce cu picioarele pe pamant .

    asta mi s-a intamplat mie si cred ca nu e cinstit , dar ma impac cu ideea ca asa a fost sa fie.

    RăspundețiȘtergere